Wednesday, December 1, 2010

assalamualaikum....~~


wah..sopan plak nak start entry kali ni ye..ish..ish..ish..selalu main serbu je mcm anak kerbau nak msuk kndang...yeke??haha..lntak la pe pun janji wa happy der...

ok la..ari ni nak merepek pasal manners ye anak2....bukan merepek actually cume nak luahkan rasa terkilan..susah sangat ke nak keluarkan the word "please" atau pun minta tolong??

even itu adalah word yang sikit tapi tulah yang membezekan diri kita dengan "mengarah" atau minta tolong...
lain ye di situ..bukan niat nak buat orang terasa or merasa...aik ayat pun boleh rase??ok nabila kaw da merepek..!!stop it!!

bukan ape..aku cume terkilan..belajar tinggi-tinggi sampai masuk u tapi manners mngalahkan budak sekolah tadika...
budak sekolah tadika pun tahu care minta tolong dengan betul tahu!!

xde istilah kaw kerja pengurus ke,kerani ke,tukang sapu ke..kita semua kt mata Allah kn same..apelah sangat dengan ayat minta tolong kalau nak dibandingkan dengan perasaan sakit hati orang kat kita..at least sejuk la sikit hati yang tengah panas..lu bikin gua panas je....aisshhh...toksah la nak nasihat orang nabilah..peringatan untuk awk jugak ye cik nabilah..jangan buat kesilapan yang boleh mmbuatkan orang jadikan kita sebagai bahan untuk dikutuk or mengutuk..

lain tempat aku pergi lain perangai orang yang ade..bak kate pak pi'e..macam-macam ada...hihi..kadang-kadang kelakar..kadang-kadang lu bikin gua panas je!!kalau gua boleh sepak lu..gua da sepak laju-laju da...ok kaw da merepek lagi ye nabilah..malam-malam ni makin ting-tong plak kepale aku ni ha...haha..

ok..nnti aku merepek lagi esok..dada..diidii..dudu..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers