Saturday, December 4, 2010

oh sinetron....!!

cerita yang paling buat aku geram sekali...sekali tengok ok..sekali ending memang aku nak mencarut..macam haram!




cerita ni kalau tak silap la tasbih cinta kot..
assalamualaikum...

waaa..sopan plak ye kaw..bukan ape..kita kan org islam..memg sunat la bagi salam kan..ok2..back to the story...

sekarang ni dh bnjir da rancngan kt tv cerita2 indon nun..wahh..bukan setakat malaysia ni dh jd rumah kedua dorg da...dh mcm kita plak gi negare dorang..sampai xboleh nak beza mana negare malaysia sekarang...

kat rumah aku pun siap ade border sebelah cite indon sebelah lagi cite org putih...

dh mcm sempadan negare da aku tgk..

mak aku memg layan cite indon ni...aku plak lebih suke cerita inggeris..cz lebih menarik...

yang aku tahu cerita indon ni selalu melampau2 dalam jalan cerita....sumpah wei fade up aku layan!!

ni la sekuel dari cerita indon...:

fakta 1:episod mesti nak panjang sampai beratus2..fade up weh nak tunggu...
2) heroin dia mesti baik gile+innosence habis tahap gaban+baik tahap melampau2..sampai aku rase macam nak sepak laju2 je..

3) kalau watak jahat tu mesti la terlampau jahat dan susah gila nak mati..aku rase macam nak pergi je tembak orang jahat tu biar mati senang..cepat sikit habis...

4)hero plak..tengah 2 follow cerita ade plak hero kedua ketiga dan seterusnye...macam HARAM weh....
aku malas gila nak follow cerite indon...sekuel dia mesti same je..fade bai...mana tahan macam ni...

5)jalan cerita mesti nak hampir sama dengan cerita lain ataupun adaptasi je dari cerita lain...cume tukar pelakon je..kadang2 tu tiru sejibik sejibik macam cite omputih dgn jepun...pergh..agak2 la nak ciplak cite bai...mcam xde idea je...

6)cerita meleret-leret..-kadang-kadang sampai beratus2 episod...mmg macam HARAM

7)mesti ade part yg xmasuk akal..dem tol...susah doe layan cite indon ni..bikin panas hati je....

p/s:as the conclusion..wah conclusion bagai..jangan la trlalu taksub dengan cerite dari seberang..memang semua keje tak siap..harap maklum...
assalamualaikum..:)

peace no war(^_^)Y

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers