Sunday, November 13, 2011

first story book that i ever read...:)

assalamualaikum...
hello readersss...:)

hari ni aku nak tulis entri pasal the first book that i read..??
well korang mesti ada buku pertama yang korang baca kan..agak2 korang still ingat ke cerita or tajuk cerita tu..

well aku pulak buku pertama yang aku dapat adalah typical fairy tales books..well korang mesti fikir
"ala budak perempuan standard la cerita fairy tales.."
well betul la tu.nama pun budak2 mesti la suka happy ending but the truth is hidup kita ni xde la macam fairy tales pun..be a REALISTIC..nak percaya pada fairy tales pun bebudak sekarang xpecaya da..dorang ni xdapat pendedahan pasal this story telling thats why la dorang xboleh nak berimaginasi ..you know the imagination among children are a MUST..baru la otak tu berkembang..but jangan la sampai terbawa2 sampai jadi angan-angan Mat Jenin pula..hahaha..yang tu adelah DILARANG sama sekali ok..makin memburukkan keadaan.

well my first story book are BEAUTY AND THE BEAST..that is my first book yang parents aku hadiahkan untuk aku...sempena aku boleh membaca masa tadika..gila tebal buku novel tu..xde gambar pun..bosan kot nak habiskan..but thanks to them aku sangat gila novel sekarang.
aku xde la salahkan dorang pun..well benda tu la develop aku punya imagination aku terhadap benda yang diluar kotak fikiran kita..agak2 korang faham x pe yang aku cuba sampaikan ni?
harap2 faham la yea...the next favourite book aku adalah siri hardy boys and nancy drew..memang favourite aku pinjam sebab untuk mak aku...=.='
mak aku yang suruh pinjam sebab dia nak baca...XD

aku memang gila dengan siri penyiasatan masa aku sekolah rendah...memang sangat membina aku untuk jadi manusia dan dapat hadiah pembaca buku terbanyak kat sekolah..=.='..*ok tu pun sebab terbesar aku nak baca buku pun kena ada inpiration gak..macam bebudak laki kat sekolah aku dorang lepak library sebab boleh usha awek yang cun2..=.=' bagus betul inspiration dorang...
(*napela xde mamat hensem kt library mase aku kecik dulu.hahaha.)

tapi alhamdulilah la sekarang berkat didikan parents aku, aku sangat gila buku..nasib tak gila je...teehee...tik tok tik tok aku dah besar well xde la besar mana pun aku boleh dikatakan aku sangat gila kan cerita novel pula well transfer from siri penyiasatan kepada jiwang pula..weii..jiwang tu bukan aku okay!!mungkin disebabkan faktor umur yang semakin meningkat *oh noooooooo!!* konon nak mendalami pengalaman cinta dalam buku...konon jela kan..well aku xde la desperate pun seronok bila baca buku ni sebenarnya macam berada kat dunia sendiri..

and yes until now pun aku sangat suka lepak kat kedai buku..(typical skema kan)haha..(aku pun cepat tertarik kat laki yang suka lepak kat kedai buku..luckily i found one..:)
kadang2 aku boleh lepak kat kedai buku sampai berjam2 and xsedar pun masa tu berlalu..
aku rasa kat kedai buku tu macam tempat hang out aku paling favourite la..aku rasa kat kedai buku tu macam hutan yang penuh dengan pokok..*well obviuosly la buku diperbuat daripada kertas which means dari pokok juga kan..aku suka sangat lepak kat kedai buku...:D

sesapa nak ajak aku lepak boleh la ajak aku pergi kedai buku..sure xtolak punya..:).aku suka sangat bau buku baru..hihihi

p/s: sory la entri kali ni memang panjang sikit..well dah lama tak tulis panjang2 macam ni..lagipun benda menarik untuk korang..well try la hobby baru..mana tahu korang dapat ketenangan jiwa..boleh la try baca buku keagamaan..lagi kita kenal tuhan makin dekat tuhan dengan kita..kan2..:)
hidup kita bukan umpama buku,cerita nya dikarang berdasarkan imaginasi manusia.Hanya Allah yang Maha Mengetahui perjalanan hidup kita..yang penting kita berusaha dan bertawakal...wassalam semoga berjumpa lagi di entri akan datang...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers