Monday, March 14, 2011

duit ohh duit...





assalamualaikum..hi..:)

tibe2 terasa nak post entry hari ni..aku terfikir nak cari keje part time sempena b4 cuti sem ni..almaklumlah..cuti ni byk plak kne bayar..duit sewe,duit internet lagi...byk bnde babe nak fikir...

duit ptptn memg tak payah cakap la..dh habis bayar itu
n ini...
memg la aku kene pergi kelas pengurusan wang ni..aishh...asyik tekan2 je..then tak tahu bpe byk duit aku spend dlm sebulan..kalo macam ni la..kalo ayah aku tauke balak pun blh bankrap dapat anak mcm aku...wuwuuwu Y.Y...

habit paling tak baik diri aku sekarang..Y.Y..dulu aku xsuke shopping now terlebih suke plak...aishh..susah la kne penyakit berjangkit ni..penyakit berjangkit pantang tgk bnde best2 mesti nak beli..

kenape pengurusan duit 2 penting?? ok la to be frank aku memg tak pandai uruskan duit..kalau bagu sejuta pun sekejap je blh hbs weh..selagi ade kad bank kt tangan selagi 2 asyik nak keluarkan duit je..ade pape suggestion x mcm mne nak uruskan duit dengan bijak...serious weh...aku xmain2 ni..(sambil muke berkerut mcm nak tahan ***** je..)

aku bukan pandai pun uruskan duit ni...nbak minta duit kat ayah aku memg segan la kan..jawabnye memg xminta la..aku tengah runsing plak duit dh habis ni..tlg la..sesape...somebody please help me!!...Y.Y

oh superkitty..please help me!!

agaknye aku kene tanam kad bank aku or masukkn kad bank dalam peti besi kot then baru la aku blh cntrol sikap boros aku ni??
mungkin kah berhasil??(musykil tahap kucing yea di situ) dengan sikap aku yg suke berbelanja memg agak susah la nak control..pantang tgk atm machine laju je beratur...(ade gak aku cabut atm machines sat gi)..*suke salahkan bnde yg tak logik*..
*dang..*

pengurusan duit memg la sangt penting yea anak-anak...nanti xde la susah bile keadaan terdesak mcm aku ni skrg..lagi pun kite kne utamakan barang yg keperluan n kehendak...yg penting mestila kita kne dahulukan kepreluan..sebab kita pakai everyday kan..yg kehendak 2 ape yg kita nak je..xberape penting pun unless kalo ko dh gian gile ngn bnde yg kau nak beli sampai kau xblh tido malam asyik dok teringt barang 2 je...
well it depends on individuals la...susah nak cakap pasal belanja ni sebab aku sendiri fail weh dalam bab ni..serious aku lemah gile..thats why aku amik architecture..T.T..

p/s:gunalah duit anda dengan bijak..xde la desperado nak gune duit sampai tpkse ikat perut nak bayar itu ini....

well see u in next entry...:)

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers